Jump to content
Unity Insider Forum

2d Rotation


Gerolmed
 Share

Recommended Posts

Ich versuche momentan ein 2D Objekt Richtung Mauszeiger zu drehen. So oft ich es jedoch auch versuche, das Objekt wird irgendwo hingedreht oder rotiert einfach im Kreis.

Momentan bin ich bei:

Quaternion dir = Quaternion.FromToRotation(transform.position, input.getMousePosition()) * transform.rotation;
Quaternion curDir = transform.rotation;
transform.rotation = Quaternion.RotateTowards(curDir, dir, 360);

Zur Info ich hätte auch gerne die Möglichkeit die Rotationsgeschwindigkeit zu beeinflussen. Das habe ich aber bisher erstmal außer Acht gelassen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...